בעולם של צרכנות דיגיטלית, המרחב הקמעונאי בישראל מוכיח חדשנות וגמישות: ממתחמי הקניון ועד המרכז השכונתי, מתגבש מודל חדש המשלב בין מסחר לקהילה, ומציע חוויית קנייה עדכנית, המותאמת לצרכים המשתנים של הדור החדש
ענף הנדל"ן המסחרי ממשיך להתאים את עצמו לשינויים ולציפיות של הצרכן הישראלי. כניסתו של דור חדש וטכנולוגי לזירה, סייע לעצב מחדש את המרחב הקמעונאי והופך אותו למתחם חוויתי, שמשלב בין קניות לבילוי. לצד עולמות ה-E-Commerce שממשיכים לצבור תאוצה, מסתבר שמרחבי הקניות הפיזיים השכילו להתאים את עצמם לקונה המודרני.
שינויים בהרגלי צריכה
הקניונים בישראל הוכיחו שהם כאן כדי להישאר, עם מיתוג מחודש והתאמה לצרכים המשתנים של הדור הצעיר. עם תמהיל עדכני של חנויות ומתחמי מזון, הקניונים השכילו לשלב רשתות מקומיות ובינלאומיות עם חנויות קונספט ייחודיות. מסתבר שהצרכן הישראלי זקוק להתכנסות במרחב הפיזי של חנות, נהנה מחוויית הקנייה, ואף מתייחס לקניון כאל מקום מפגש חברתי.
מגמה זו נהנית גם מהשינוי שהובילו תכניות רישות תחבורתי, כמו הרכבת הקלה, שמציעה הזדמנויות חדשות למרכזים המסחריים, המהווים צמתים אורבניים ומושכים קהל מגוון. במקביל, מרכזי הביג בשולי הערים ממשיכים להתפתח ולהציע אלטרנטיבה נוחה לקניות.
דור חדש דורש חוויה חדשה
עם כניסתם של דורות חדשים לשוק, השתנתה גם תפיסת הצרכנות במרחב. בני דור ה-Z וה-Y שולטים במגוון כישורים, הם דוברי סושיאל שוטפת ופתוחים לשינויים טכנולוגיים. זהו גם דור שמבין טוב יותר את כוח הקנייה, ואת היכולת להשפיע לא רק על התוכן, אלא גם על הסביבה הצרכנית. "דור הטיקטוק" הפתיע גם מומחי צרכנות, כשהוכיח שהוא מצפה למצוא במרכזי הקניות לא רק את המותגים המועדפים עליו, אלא גם סביבה שמשקפת את ערכיו ואורח חייו. לצד אהדה לכוכבי רשת ומשפיענים, זהו דור בעל מודעות חברתית, שמשפיעה על החלטות הצריכה שלו.
המרכז השכונתי נולד מחדש
המגמה המעניינת ביותר של השנים האחרונות היא לידתו המחודשת של מרכז הקניות השכונתי. זאת הודות לתהליכי התחדשות עירונית, שהפכו את המסחר המקומי לאטרקטיבי מתמיד. עם קידום תמהיל שימושים של מסחר ומגורים, תהליכים אלה מייצרים מודל עירוני חדש, שבו קומת הקרקע של הבניין מוקדשת למתחם קניות שיקי ומעוצב, המשלב בין צרכים יומיומיים לחוויית קנייה עדכנית. במקום מרכזי קניות אפרוריים ומוזנחים, המרחב המסחרי החדש משרת את אורח החיים האורבני במאה ה-21, עם תמהיל עסקים עשיר, סופרמרקט, חנויות בוטיק מעוצבות, אטליז ומאפייה ועד בית קפה שכונתי – והכל מתחת לבית.
מובילים את השינוי
רבוע כחול נדל"ן, מהחברות המובילות בישראל, מיישמת את המגמות החדשות בענף. החברה, הנשענת על ניסיון של עשרות שנים, מובילה את המודל העסקי החדש באמצעות פיתוח והשבחה של נכסים מסחריים במיקומים אסטרטגיים. בדגש על נגישות תחבורתית ופיתוח המרחב האורבני, החברה מקדמת פרויקטים המשלבים בין מסחר לקהילה. תיק הנכסים המגוון של החברה, המשלב מרכזי קניות, מתחמי מסחר שכונתיים ופרויקטים של התחדשות עירונית, מאפשר לה להוביל את המגמות החדשות בענף ולהציע סל פתרונות מתקדם.
קהילה מעל לכל
השילוב של נוחות, נגישות מקסימלית ועיצוב עכשווי, מייצרים מודל חדש של מסחר, המתכתב עם הדרישות המשתנות של הצרכנים. בעוד הקניונים הגדולים ממשיכים לשמש כמוקדי משיכה אזוריים, המרכזים השכונתיים מספקים מענה יומיומי נגיש ואיכותי, התורם לחיזוק הקהילה ולשיפור איכות החיים העירונית. חברת רבוע כחול נדל"ן ממשיכה להוביל את המגמה, עם מענה הוליסטי המשלב חדשנות, טכנולוגיה וקהילה.